Диагностика на бизнес процесите и готовността
1. Защо са необходими такива услуги?
Услугите “Диагностика на процеса” и “Анализ на потенциала” са нужни за да се улесни внедряването на програмния продукт.
В практиката при нови клиенти обичайно се сблъскваме с разнообразни трудности и проблеми:
А) “слаби места” в процесите, например:
– излишно дублиране на действия и записи – едно и също се записва няколко пъти от различни специалисти или от един, но на различни места
- слабости в координацията и комуникацията между операторите – всеки води нещо в някакви файлове или тетрадки, което затруднява търсенето и предаването
- непълни, некоректни, липсващи данни – оттук и сгрешени себестойност или печалба, например
- неточни обработки, водещи до лоша аналитичност – погрешни справки и отчети
- неудовлетворителни работни навици, недостатъчни квалификация или капацитет на операторите – невъзможност и нежелание да усвояват новости, тютюнопушене, ниска концентрация, неспазване на правила
Б) недостатъци на управленската компетентност, например:
- подценяване на информационното осигуряване и в частност на софтуерния компонент – акцент върху “машините”, вкл.инвестиции в скъп мощен хардуер
- погрешни очаквания за ролята на програмата – да реши организационни, кадрови и финансови проблеми
- неразбиране съдържанието на текущата поддръжка – дори отказ от абонамент
- трудно възприемане на софтуера като услуга, а не като продукт
- страх от “изтичане на информация”, ако програмата не е на собствен сървър/локален компютър
Ако диагностиката се извършва интуитивно и “между другото”, паралелно с внедряването, то има сериозен риск от възникване на съпротиви, неразбиране, забавяне или отлагане, неочаквани пречки, решения “на парче”, ниска ефективност при използване на програмата.
Освен да открием слабостите и рисковете, услугите включват и препоръки/действия за преодоляването им от двете страни – фирмата-клиент и разработчика.
2. Какви са ползите за клиентите?
Добавена стойност за клиента се получава от:
- по-лесно адаптиране на програмата към конкретните потребности на фирмата
- яснота за възможностите на софтуера и за ползването му като услуга
- действия за подготовка на внедряването, вкл.за отстраняване на несъответствия
- план за етапите по внедряване, участниците и резултатите
- информиране и мотивиране на мениджмънта и операторите
3. Как се извършват услугите?
Методиката включва:
- структурирани въпросници/анкети
- интервюта с участниците в процеса
- преглед на документи и данни
- съставяне на процесограми с участие на засегнатите
- презентации и/или доклади с изводите
В офертата за конкретната фирма се съдържа и описание на ползвания инструментариум.
4. Какъв е срокът за извършването на услугите?
За всяка от услугите “Диагностика на процеса”, “Анализ на потенциала” и “Допустимост за финансиране” са необходими от 2 до 5 дни на място във фирмата и още толкова – задочно за подготовка на материала.
5. Колко струват услугите?
За всяка фирма се изготвя конкретна оферта след попълване на Заявка за 30-дневен тест. Има отстъпка при поръчка на повече от една услуга.