Няколко глупави ИТ истории

Имало един сървър, който се рестартирал всяка сутрин около 5 часа, ден след ден. ИТ администраторът проверил за софтуерни грешки, за грешки в хардуера, планираните задачи и прегледал процесите, които могат да причинят това. Въпреки това сървърът спирал, всяка сутрин в 5 часа.

Администраторът повикал поддръжката на хардуера, но те не открили никакви проблеми със сървъра.
Разочарован и объркан, администраторът решил да отиде в офиса рано в 5 сутринта, за да бъде пред компютъра когато той спира. Когато бил в офиса пред компютъра установил, че той спрял, В стаята била влязла чистачката. Тя изключвала контакта на сървъра за да включи прахосмукачката и да почисти стаята. След като приключила с почистването отново включила контакта на сървъра.

Един клиент решил, че сървърът заема твърде много полезно пространство. Поставили сървъра върху малка количка и го преместили в кухнята зад хладилника. След това пробутали хладилника плътно до него. Може би знаете колко топло става зад хладилника. Сървърът оцелял на тази температура няколко месеца след което диска му прегрял и отказал. На всичко отгоре поддръжката решила да не прави резервни копия от данните на диска, защото лентовото устройство също било зад хладилника и те всеки път трябвало да отместват хладилника за да правят архиви.

 

В един от клонове на фирма имало прекъсване на захранването. След като проблема със електрическото захранване бил решен, управителят на поделението изпратил искане за осигуряване на безжичен Интернет. Той обосновал искането си с това, че служителите ще могат да работят и в случай на прекъсване на захранването в бъдеще. След като администраторът от централния офис се запознал с искането се обадил, и обяснил, че безжичните мрежи също използва електричество.

Среден ръководител на фирма получил първия си лаптоп! Когато го разопаковал решил, че захранването е твърде тежичко и попитал дали трябва да носи и него в къщи. Когато поддръжката го убедила, че захранването на лаптопа върви с него ръководителят попитал, дали фирмата ще му плати разходите за ел. енертия когато го ползва от къщи.

Поддръжката на фирма получила съобщение от офиса за проблем. Офисът бил на 2 часа път с кола. По телефона обяснили, че принтера задържал хартията и причинявал задръстване. Тъй като от време на време такива неща се случвали поддръжката помолила персонала да провери дали няма заседнал лист хартия. От офиса казали, че няма такава. Тогава човекът от поддръжката се качил в колата и след 2 часа бил в офиса. Когато отишъл на място погледнал принтера от където се подава хартията. Видял че кламер задържа останалите листове за подаване и не позволява извличането на листовете един по един. Махнал кламера и принтера тръгнал подавайки хартията лист по лист.

В една фирма отчетничка отпечатвала на хартия всяка справка генерирана от софтуера и я преизчислявал на ръка. Еден ден отчетничката отишла при поддръжката за да се реши проблем. Намерила грешка в общата сума. Поддръжката на софтуера прекарал цял ден проверявайки справката и как би могло да се получи грешен резултат, но без успех. Малко преди края на работното време в 17:00 часа, отчетничката се появила за да съобщи, че тя е направила грешка!

Няколко месеца по-късно, отчетничката имала проблем с друга справка. Този път тя установила, че е направила грешка в предишния период и сега грешката е прехвърлена и в текущея отчетен период. Тя поправила данните с коректор така както би трябвало да бъдат според нея. Сега тя не може да обясни на ръководството защо данните от следващия отчетен ще бъдат грешни и защо за в бъдеще всички отчети трябва да се изчисляват на ръка и корегират от нея.

Тази история е свързана с Dell PowerEdge сървър.
При увеличаване на компютрите в офиса една фирма решила да премине към управление през Домейн. Поддръжката закупила сървър  Dell PowerEdge  с операционна система Windows 2003 Standard заедно с необходимите клиентски лицензи.Повечето от компютрите били подменени с нови лъскави оборудвани с Windows XP Pro. След като всичко било направено новия PowerEdge сървър бил позициониран в непроветряващо се заключено тясно помещение, голямо колкото кухненски шкаф.

Няколко месеца по-късно когато лятото било в разгара си при температури надхвърлящи 30 Целзии поддръжката започнала да получава “предупредителни имейли”.

Ето и историята на сървъра разположен в тесния шкаф:
Lo и Drive 0 са прегрели и подменени
Нов твърд диск е поръчан и инсталиран
В деня на когато пристигнах за сервизиране на сървъра негодния диск беше на масата за малко повече от 30 минути. когато се опитах да го взема той ме изгори.
След направен ремонт  сървърът е поставен отново в същия шкаф с надеждата да се намери ново място
Около 6 месеца по-късно е преместен в телефонна кабина (много по-голямо пространство)
Там все още работи като домейн контролер, Нова ОС версия Windows 2008 e поръча няколко години по-късно.

Можеше да е по-лошо от това, Drive 0 и 1, можеше да са изпържени и изискващи пълно възстановяване

Поради стагнация на пазара на труда в началото на 2000-те и поради ред причини ИТ специалист не можел да си намери “истинска” работа и работел към поддръжката на клиенти. Известно време той  продавал стоки на hpshopping.com
Веднъж с един потенциален клиент ИТ специалистът разисквал нуждата от нов лаптоп на клиента. Клиентън настояваше лаптопа да има графична карта със собствена памет за да работи с AutoCAD. След като ИТ консултантът уточнил, че той работи с 2D графика и вградена карта със споделена памет ще върши същата работа, Клиентът казал, че последния си лаптоп занесъл в магазин на който не си спомня името и там му сложили подходящата видео карта с която се реботело много по-добре.

Клиентът се смял дълго на продавача, който му обяснил, че лаптопите от това поколение и точно този са с интегрирана видео карта и поделена памет и не е възможно да се сложи външна карта. За да докаже, че това е станало клиентът извадил бележка от 180 USD за извършената услуга.

 

Клиент отишъл при собственик на фирма за компютри и сервиз. Клиентът бил разстроен от цената за сервиз на компютъра. Изглеждало, че си купил компютъра с счупено устройство за поставяне на чаши. В другия сервиз му обяснили, че устройството струва $ 75 за части и един час труд. Разбира се никой не обяснил на клиента че дупката на СD ROM устройството не е за поставяне на чаши с кафе, а за дискове. Във втория сервиз собственикът трябвало да му обясня истинската цел на СD ROM устройството и защо подмяната е струвала толкова. Въпреки това собственика на сервиза не е сигурен, че е успял да обясни. Той силно подозира, че клиентът използва СD ROM устройството за поставяне на чаши.

В транспортния отдел на фирма се повредил компютъра с базите данни. Данните били успешно прехвърлени на друг сървър и работата продължила. Междувременно фирмата решила да купи свой нов компютър, който щял да изпълнява ролята на сървър. Поради ограничения в бюджета сървъра се оказал пак компютър, но с по-големи дискове. На “сървъра” фирмения администратор инсталирал ОС, която се държала като Windows 2008 Ent. Поне такъв бил надписа на операционната система. Сървърът бил доставен 4 GB Памет, без възможност за сървърна виртуализация, като в спецификацията на дънната платка е изрично указано, че не е за сървър. На дъното имало една единствена вградена към дъното мрежова карта. Така сървърът бил нарочен да си остане с една единствена ОС.

Една единствена ОС! Няма проблем ако имаме терминални връзки и възможност за използване от повече потребители. Но “сървърът” останал с оригиналните 2 бр. администраторски връзки за работа с приложенията и базите данни. Третата връзка се очаква да бъде през локалната мрежа от офиса където е поставен “сървъра” в ролята на файлов сървър.

Доставчика на компютъра обяснил, че този “сървър” е много мощен и към него могат да се включат още потребители. Сега ръководството “обмисля възможност” да добави други потребители, които да използват новозакупения “сървър”.

Leave a comment