От Scott Lowe http://www.techrepublic.com

Стрес, изтощение, здравословни проблеми, лошото представяне на работното място, апатия – всичко това може да ви се случи, ако направите няколко погрешни стъпки и да доведе да преумора в професионалната ви кариера.
Готов съм да се обзаложа, че не е един IT професионалист, е нарушава някои основни принципи на работа / живот, поне веднъж в кариерата си. Мога да кажа със сигурност, че в различно време, се вършат някои от големите грехове, когато става въпрос за изгаряне в работата и преумора. Поглеждайки назад в кариерата ми, от малко по-различна гледна точка, мога да видя къде се обърка. И за щастие мога да се поуча от тези грешки, така че да остана щастлив, здрав и продуктивен през останалата част от кариерата ми. Ето 10 неща, които може би правите и които в крайна сметка водят до по-лоша производителност и по-нездравословен начин на живот.

1: Никога не казвате “Не”

Както се казва, “Не можете да угодите на всички през цялото време.” Опитвайки се да го направите, ще доведе до поемане на повече ангажименти, пропуснати срокове и разстройване в опит да направите всички щастливи. Вместо това, стремете се към приятен режим на работа на принципа “с някои хора, по някое от време”, чрез съществуващитe структури на работа. Както вие, така и вашата организация ще бъде по-добре в този случаи.

2: Пропускане на ваканция

Времето прекарано далеч от офиса, е абсолютно необходимо за презареждане на батериите и подновяване на духа. Неуспехът да се измъкнете от работата ви оставя без възможност за подновяване и също може да се отрази негативно върху семейните и личните взаимоотношения.
Ако шефът ви не ви оставя сами на почивка, изключете телефона си и не проверявайте електронната си поща. Очевидно е, че трябва да сте сигурни, че шефът ви знае, че когато сте далеч, вие просто сте далеч. Това е определяне на очакваното преди да дойде времето за него. Ако не ти е позволено да се махнеш за определен период от време и трябва да сте на повикване 24/7/365, имате нужда от нова работа.

3: Пропускане на обяда

В началото в моята ИТ кариера, бях свикнал да работи по обяд всеки ден. Не чувствах, че имам нужда от обедна почивка и бях по-заинтересовани да свърша работа, отколкото от храна. Въпреки това, скоро научих, че обяда е нещо повече от обяд. Всеки има нужда от храна, за да го направи през деня, и тази кратка почивка може да бъде толкова добра, колкото една 15-минутна лека дрямка ви помага да останате продуктивни през останалата част от деня. Ако сте постоянно пропуснете обяда, вие пропускате и възможности да се ангажират с колеги в различна обстановка. С течение на времето, неуспеха да се вземат тези кратки почивки може да направи по-лесно стресирани – и в крайна сметка преуморени.

4: Работене ненормално дълги часове

Логически изглежда, че бихте могли да постигнете два пъти повече ако работите по 80 часа на седмица, отколкото по 40. В един вомент обаче работите повече, но с намаляващата възвръщаемост. Ако натиснете прекалено много, ще бъдете постоянно изморени и болни, а това не прави никого добър в работата. Вероятно има моменти когато извънредната работа се превръща в необходимост и се очаква да се върши, но ако това се случва целогодишно, вашата организация ще ви преумори. Постоянната работа не трябва да бъде гордост. Това е знак, че нещо не е наред и предупреждение, което води към преумора в някакъв момент.

5: Пренебрегване на времето за приятелство и семейството

През годините са написани много статии за ревност между тези със семейства, които се нуждаят от “време за семейството”, и тези, които нямат семейства, които са оставени да “поемат щафетата”. Започнах моето семейство 10 години след като навлязох в IT кариерата, така че съм виждал как се разбират нещата от двете страни. Тези, които имат приятели и семейства и които се опитват да се откажат от време прекарано в приятната им атмосфера ще платят цената по много начини. Нивата на стрес се увеличават, тъй като те се опитват да наваксат от загубеното време. И приятелските и семейните връзки ще започнат да страдат, което води до горчивина  и неангажираност. Ако искате да се избегне преумора се наслаждавайте на времето със семейството си или приятеля/приятулката си  .

6: Неспособност да съблюдавате здравето си

Колко упражнения правите всеки? Колко съблюдават калоричността на храната, която консумирате? Колко IT професионалисти тежат повече, отколкото когато са започнали сегашната си работа? Това е едно правило, коеито е толкова пъти нарушавано. След напускането на предишната ми позиция, реших да се храня по-качествено и започнах да намалявам теглото си. Ако сте в стресова работа, може буквално “да се яде стрес” и може да пострадате от факта, че стресът може да доведе до увеличаване на теглото и други здравословни проблеми. Така че правете нужното да правите упражнения (да изкачвате стълби, ходите на обяд) и да се храните по-добре и да не сте на нездравословна храна, докато работите. Това е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи!

7: Забравяне на хобитата

За мен IT технологиите започнаха като хоби преди да ми стане кариера. Но понякога се чудя дали имам нужда от нещо друго, извън него, за да ме държи. Аз съм ИТ изпълнител, но обичам да играят с технологичник играчки често. Това е една от причините да пиша. Ако играете по-лесно се учите на нови и интересни неща. Намерете нещо, на което да се радвате като го правите и в което да намирате смисъл! За Коледа, родителите ми посетиха мен и семейството ми и донесоха нов и интересен радиоуправляем хеликоптер. Това е много хубаво и може да сложи началото на ново хоби за мен.

8: Сам сте

Да бъдеш управител и мениджър е много самотно понякога. Много хора в дадена организация наистина нямат идея какво прави мениджъра и защо често сме оставени пред разни машини и устройства сами. Все пак, има много начини, по които можете да поддържате самотата и да направи работата си по-лесно и в същото време:

  • Намерете доверен колега/колежка и станете приятели. Това върши работа ако сте на едно ниво в организацията или на различни нива в системата от управление.
  • Участвайте в срещите на местните потребителски групи относно нещата които са ви интересни.
  • Намерете мрежа от равни на вас в други организации и работете заедно, ако е възможно.
  • Използвайте консултанти когато имате нужда. Не всичко трябва да се “прави тук”.

Ако не заради друго, то тези хора ще ви помогнат да поддържате посоката и имате положително отношение.

9: Създавате нереалистични очаквания

Управлението на очакванията е едно от най-трудните неща. Трябва да се уверете, че хората осъзнават, че се работи с чувство за спешност. Но в същото време, вие не искате да се преуморите или да пресилвате вашия персонал. Ако създавате нереалистични очаквания с прекомерни обещания или не успявате да смогнете с очакванията, започва стресиране и се стига до точка на преумора и изчерпване за което никой няма да ви благодари за допълнителната работа.

10: Безсънни нощи

Има периоди на безсънни ноще в името на това да се свърши работата. С много редки изключения, това вече не го правя. Заедно с факта, че плащам за това през идващите дни, без да искам се създава чувството, че така се работи, а не е така. Вършенето на работата през нощта е индикатор, че нещо не е наред. Или организацията няма представа как да организира работното време или сте поели твърде много. Поправете го преди да се преуморите. Много рядко може да се случи работа през нощта, но не позволявайте да стане редовно.

Advertisements

About danisapfirov

Automotive Director developer.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s