Разходите на превозното средство, разходите за гориво и пътните разходи формират разходите които се правят при обслужване на заявка за транспорт.
За да се изчислят пътните разходи и се направи финансов отчет на водача е направена следната категоризация на пътните разходи:
1. Разходи по време на път
2. Предоставени средства
3. Възстановени суми
4. Удръжки
5. Бонус или към заплатата
Типовете записи са кодове:
0 – Разход DT, 1 – Кредит KT, 2 – Възстановяване на суми DT, 3 – Удръжки DT, 4 – Бонус и Добавки KT
Разходите се делят също на платени в брой и с карта.
Пътните разходи се въвеждат в раздела Финансови към Пътния лист и съответната заявка.
По-долу е показана формата за въвеждане на предоставените средства и направените разходи.
Към съответния пътен лист и заявка се въвеждат задължително вида на разхода, цената и валутата. Маркира се дали разхода е направен с кредитна карта или е платено в брой. В случаите когато има плащане с карта цвета на реда в ляво е зелен, а при плащане в брой е червен. Редовете в червено участват при финансовия отчет и формират текущо салдо на водача от една или няколко заявки.
При начално предоставяне на средства се описва вида на средствата и количеството им. При работа с валута се работи с валутен курс.
При нужда от изтриване на ред въведените данни се изтриват с бутона горе в ляво.
Справки към въведените данни се правят от формата като се използват горните два бутона. Първия е свързан с текущия отчет, а втория вдясно със салдото на водача за текущия месец.
От текущия месец могат да бъдат събрани няколко неотчетени заявки. В този случаи отчитането става по валути.
За допълнителни справки свързани с финансовия отчет използвайте справки 64 и 65 в раздела Персонал.